fredag 8 april 2011

Money makes you mean

Jag tror att pengar gor folk giriga. Skulle jag vinna 10 miljoner imorgon sa skulle jag inte vara samma person som dagen innan. Klart att pengar kan ge makt, status och materiella ting. Men. Det ger inte visdom, lycka eller akta karlek.

Jag har mott sa manga olika manniskor pa den har resan, sa man sorterar dom i olika fack. Jag traffade till exempel tre underbara tjejer pa det forsta hostelet jag bodde pa. Tva franska och en tysk. Vi hade sa mycket gemensamt och forstod varandra innan och utan, aven att vi har tre helt olika sprak. Engelskan for oss samman. Harligt.
Sen har jag ocksa fatt placera folk som jag har mott i fack som "Idioter och annat ointressant folk". Det finns dom som tror att dom har makt. Pengar ar makt, men inte allt. Jag ar smartare an det. Mycket.

Jag tror att pengar gor folk giriga. Nej. Jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar