lördag 2 april 2011

Steak and Cake

I tisdags anlande jag till Brisbane igen. Checkade in pa Prince Consort Hostel. Det basta och trevligaste hostelet i Australien hittills. Traffade Linnea och hennes reskamrat Janette. Vi kakade 'steak'n'cake' for 5 dollar! Valdigt gott och ekonomisk! Alskar hostelets dagliga meal-deal! Superduper for planboken. Sen kopte jag Frukost for 5,75 for tva dagar! Budget! Och nu kakar jag nyttig frulle! Massa gronsaker, saftiga frukter, agg i olika varianter och vatten! 
Me like.




Bokat och klart ar iallafall flyget och boendet upp till Darwin nu. Kanns forbaskat bra! Sen blir det bara att soka jobb pa plats. Jag har aven kranglat med att fa bilen avregistrerad idag. Det var tydligen svarare an jag trott. Var tvungen att ringa fram och tillbaka mellan Department of Transportation i Perth och bilverkstaden i Adelaide dar vi sa hejda till Bongo. Men nu tror jag att det blir bra. Dom ska skicka regplatarna till Darwin sa far jag avregistrera bilen dar. 
 
Maste bara namna nagra ord om den galna hostelfest! Alla, verkligen alla drack goon (vitt, billigt skit vin) torsdagskvallen till ara. Vi korde "Flip the cup". Ett sjukt underhallande och adrenalinkickande dryckesspel for backpackers och vanligt folk. Jag lovar att vi ska kora det nar jog kommer hem nan gang! Alla blir garanterat glada i hatten ;)


 Bilder som togs i Brisbane, Sydney och pa Rihanna konserten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar