torsdag 24 februari 2011

Beautiful Brisbane!

Vi kom till hostelet Bunk som vi redan hade bokat och som ligger mitt inne i CBD (central district) Och det skrek fest om hela stället när vi hunkade oss in med dom tunga backpackerväskorna igårkväll. Det ligger vägg i vägg med en bar. Inte helt fel. Folket verkar trevligt, men mycket svenskar dock. Speciellt stockholmare och dom får mig på något konstigt sätt att snacka helt olikt min naturliga dialekt. Jag hakar liksom på deras accent och det får jag allt höra av mina kompanjoner! Sorry, men jag rår inte för det. Samma sak händer mig med göteborgare. Fattar't inte.
Vi fick olika rum nu första natten och jag delar med tre brittiska tjejer. Dom andra sover i 10 -och 20-bäddsrum. Det funkade bra, men nu till dom nästkommande två nätterna så blir det i samma rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar