torsdag 24 februari 2011

Lucky day!

Trejde dagen på hostelet som faktiskt är det fräschaste jag har bott på. Vi vaknade av att en glad receptionist skriker i högtalarna att det finns jobb för fyra starka boys. Eftersom jag inte riktigt tillhörde den starka gruppen så sov jag några timmar till, i hopp om att någon ringer och vill att jag ska jobba. Jag sökte nämligen 9 jobb igår. K och J stack iallafall iväg på jobb och hamnade på en byggarbetsplats med en hård chef. Det slutade med att dom fick följa med honom hem och göra trädgårdsjobb och pusta förster. Han måste alltså ha gillat dom lite. Dom jobbar där så länge dom kan och får.
Jag tog istället en dag på stan. Och handlade och fixade mat. Skulle iallafall ha gjort det om inte mobilen hade ringt och Tommy Bixson hade frågat om jag ville komma på en jobbintervju, typ nu direkt. Hade jag något val? ;)
Så här är jag, jobbar just nu på Cafe Baroqe som kock. Dom satt rejält i skiten och jag kommer att hjälpa dom tills den 11 mars, då vi alla sticker till Sunshine Coast, en timme norr om Brisbane och jobbar på en jordgubbsfarm i några månader och får se vart det leder. Jag mår sjukt mycket bättre nu när jag har ett jobb att gå till, tjäna mina pengar och leva livet!
Rasmus, Jonathans kompis från Karlstad hälsade på oss har i Brisbane i förrgår. Vi drack lite vin och umgicks. Och igår så drog vi ut till Surfers Paradise! Solade lite och hoppade i vågorna. Fyndade även lite i den otroliga shoppingdjungeln! Vill bara utöka mitt just nu minimala klädförråd, men eftersom jag bär runt på min garderob på ryggen så funkar det inte riktigt. Då knäcker jag nog ryggen! På riktigt. Har iallafall köpt en klänning, skor, lite linnen och solblekta slitna jeansshorts. Me like!
Jag har föresten klippt mig och färgat utväxten. Har aldrig blivit såå missnöjd. Fy! Så jag bestämmde mig samma sekund som frisören satte saxen i mitt hår att det aldrig kommer att få vara någon annan än Michaela på Runas Hårvård som får färga eller klippa mitt hår! Någonsin igen! Och om jag nu ska vara borta i ett år till så får det banne mig vara slitet. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar