torsdag 24 februari 2011

Baliresan ingen glömmer

Den här veckan i Bali var allt annat än normal och organiserad. Galen första kväll för samtliga. "Sky Garden" var standard varje kväll då det var freeflow på öl för en billig peng. Själv drack jag bara smarriga drinkar hela veckan lång.
Tune hotel som jag varmt kan rekommendera låg i Legian-området, vilket betyder att vi var tvugna att ta taxi varje kväll till partygatan. Inte för att 11 kronor för en biltur på en kvart gör så mycket. Vi betalade 2,3 miljoner (rupier) för hotellrummen i en vecka, vilket inte är mycket. Billigt, trångt och kaosartat skulle jag vilja beskriva Bali med tre ord. Första kvällen vaxade jag rubbet för under hundralappen och köpte rayban-brillor och en snygg klocka för 35 kr.
Vi stötte på kanske den häftigaste indonesiska bartendern någonsin! Han kunde inte bara göra dom mest underbara drinkarna, han kunde trolla också. Och då snackar jag magi. Helt oförklarliga trix med en kortlek. Omöjligt enligt min mening. Verklighet för ögat. Man fick nypa sig själv i armen för att inse vad man precis såg. Eller?
Eftersom det var regnperiod på Bali så kunde det komma en störtskur när som. Och vi var tvugna en dag att rädda oss själva från ett skyfall och sprang in på en massagesalong. Alla tre var lite lulliga och tog varsin 30-minuters lång rygg -och nackmassage! Nice. Det dröjde kanske högst två minuter innan man hör Kristoffer säga med östgötsk accent: "Sorry, it's nothing wrong with you in any way, I just not want to be taken on, please". Och det är inte därför man går på massage. Nejnej inte alls. Så medans Jonathan och jag försöker njuta av massagen och samtidigt inte dö av skratt så avslutar Kristoffer sin massage, betalat och går och köper öl. Jah!
Sen måste jag även berätta om den kvällen när jag hörde den där härliga rösten av en tjej som alltid är glad och skrattar! Det gick inte att ta miste på Natalie Abdue! Det går inte att beskriva känslan av att få snacka av sig med en svensk tjej som man dessutom känner sen innan. Precis det jag behövde och detsamma för henne. Hon var ute och reste i Asien nu med sin kille. Bara kul att man lyckas gå på varandra. Vi pratade massa gamla minnen på den tiden när vi spelade innebandy tillsammans. Vad glad man blir av minnen.
Under veckan så träffade jag underbara kanadensare, en och annan halvspanjor och tusen aussies! Hade en bra vecka med grabbarna grus! What happen's on Bali - stay's on Bali!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar