måndag 7 mars 2011

All of this music!

Det är så kul ibland att man kan lära känna nya vänner genom musik! För vissa låtar känner bara en liten mängd människor till. Typ som . Den texten är det inte många som kan utantill. Jag brukade ofta spela den har låten på piano hemma och då satt Carro, Evve och jag och sjöng högt och brutalt. För det är så den ska sjungas.

Två veckor sen så råkade Jonathan sätta på den låten på sin Ipod när vi satt på det nya hostelet Prince Concort Backpackers i Brisbane. Vi delade så rum med 7 st andra, däribland en tysk tjej vid namn Sandra Ottenburg. Av gammal vana sa började jag sjunga den låter med inlevelse. Plötsligt hör jag att det inte bara är min röst som gillar melodin. Vänder mig om och ser att Sandra gillar den lika mycket som mig! Och då. Då byter Jonathan låt. "Nooo! Back, dont't change! Back" utbrister båda två i kör! Så Jonathan byter tillbaka och vi sjunger den tillsammans så otroligt fint. För det är en sådan sång som berör och betyder så otroligt mycket. Både för mig och för Sandra. Orden är så klockrena.

Underbart att musik kan föra människor närmare under bara ett fåtal minuter. Och sedan behöver man inte berätta något mer, för man ser redan hur den andra personen är. Helt magisk så att jag ryser!
Så nu vill jag att ni tillägnar tre minuter av ert liv till att blunda och bara njuta. Tack.

Underbar lat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar