tisdag 22 mars 2011

The land down under

Idag hade vi en day off! Så vi tänkte dra till stranden direkt! Men vädret tyckte inte likadant. Så det blev att hänga på stan i Nambour. Men dagen började med att vi fick springa till bussen. Och när vi inser att vi inte kommer att hinna så kommer räddningen. En bil stannar till i vägkanten och vill mer än gärna hjälpa oss. En medelålders mamma som precis har skjutsat barnen till skolan och är på väg hem. Så vi hoppar glatt in och hinner precis till bussen. Hon gjorde vår dag! Lätt! Sånt händer inte allt för ofta hemma, men när det väl händer så blir man överaskande glad!

Och. Jag tog beslutet idag att unna mig en Ipod nano! Jag har aldrig lagt pengar innan på så värst mycket elektronik, men nu kände jag att jag behövde det. Så det blev en liten sak i ljus metallic limefärg! Me like! Ska fylla den med den senaste musiken och njuta när jag är ute och joggar i morgonsolen här i Queensland. (Önsketänkaden! ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar