torsdag 10 mars 2011

Flight JQ113 - Gate 3 - Seat 21C

Jag glömmer antingen hörlurarna eller att ladda mobilen när jag ska ut och flyga. Så det blir sällan någon musik för mig. Med andra ord, jag har haft mycket tid till att komma fram till en checklista för vad man INTE får glömma att ha med sig på flygresan. Mest för min egen skull och i brist på annat.

1. Varm tröja! -Man fryser alltid när man sitter still i flera timmar.

2. En mumsbit! - Det kan vara en frukt, choklad eller vatten. Man blir alltid sugen när andra äter sin förbeställda mat och där sitter du och ångrar dig. Visserligen kan man ju köpa sig en sandwich ombord, men det kostar oftast alldeles för mycket för att man ens ska våga öppna plånboken. Iallafall för en backpacker. Men ta EJ med dig nötter, speciellt jordnötter, tänk på dom som kan vara allergiska på ett flyg.

3. En bra tidning! - Alla flygbolag brukar ha en egen tidning för alla passagerare, men den hinner du läsa 10 gånger om. Köp en Cosmo och du är fast i någon timme!

4. Musik och hörlurar! - Japp, där kom den. Du kommer att tröttna på grannens snarkningar och barnen som skriker två säten bakom. Men glöm inte att ladda mobilen, mp3:n eller ipoden till max! Både med batteri och skön musik ;) Gör gärna en lugn och en party spellista!

5. Penna och papper! - Jag lyckas alltid glömma en penna som är en fördel att ha när du ska fylla i immigrationskortet/visumformuläret, spela suduko eller varför inte lösa korsord. Och du gör dessutom alla andra en tjänst och dom blir otroligt tacksamma att dom får låna just din penna. Jag använder numera min Hilton Hotel penna, bara för att imponera ;)

6. Tuggumi! - Mina öron slår lock när jag åker hiss. Då kan ni tänka er hur det känns i mina öron vid en höjdskillnad på 10 000 meter! Aj, om jag inte har tuggummi!

7. Hårsnodd! - För oss långhåriga typer så rekommenderar jag att alltid ha en hårsnodd runt armen. Man vet aldrig när man vill sätta upp allt jobbigt hår och bara sova. Eller varför inte väcka kompisen bredvid med en snodd-snärt på kinden ;)

Kommer ni på fler saker så ökar jag glatt på min lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar