måndag 7 mars 2011

That was the cherry on top of the cake!

Så skulle iallafall Matteo, min italienska kollega utrycka sig om saken. Jag skulle väl mer säga pricken över i:et!

För alla vet nog inte riktigt hur livet på ett hostel kan vara. Det ska jag nu berätta för er. Det är absolut inget konstgt att dela rum med 19 andra unga backpackers, men då får man också ta konsekvenserna. Att man hittar lite okänt hår i sin tandborste och sedan långsamt får dra ut det ur munnen full av tandkräm, sånt händer. Att man tvättar sina trosor i handfatet på den kackerlacksinvaderade tjejtoan, för att man inte orkar lägga i tre dollar i en tvättmaskin. Japp. Och att man får höra en och annan fis i sängen ovanför är näst intill helt naturligt. Men. En sak är inte helt okej. Att man full och dan vaknar mitt i natten och ställer sig och KISSAR mitt på den mjuka heltäckningsmattan i rummet. Att man dessutom väljer att kissa extra mycket i en väska som står i ett hörn. En stor fin svensk backpackersväska som råkade vara öppen. Ja, nej men det gör väl alla.

Grejen var att väskan tillhörde Kristoffer och morgonen därpå luktar det inte hallon i rummet kan jag lova er. Och då Kristoffer skulle klä på sig så känner han att alla hans kläder är genomblöta. Det tar inte lång tid att hitta den skyldige av 10 personer, eftersom ingen kunde undgå det som hade hänt. En britt vid namn James vad den skyldig. Så han blev utslängd från hostelet, alla fick byta rum och Kristoffer fick ägna lite tid till att tvätta.
Livet på hostel är inte alltid vad man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar