lördag 19 mars 2011

Café Baroques last days!

Wednesday: Well, Linnea (blogg) min älskade vän som också befinner sig i Brisbane nu har jag lurat i att ta över min plats som kock på cafet när jag drar. Och hon nappade, så jag håller för fullt på att inskola henne i menyn och köket. Det funkar kanon, eftersom jag vet vad hon går för. Lättlärd, noggrann och envis flicka! Go girl!

Friday: Hm, Linnea och jag jobbade kvällen, men endast 8 gäster. Inte bra för varken oss eller chefen. Vi ägnade kvällen åt att försöka kombinera om menyn, hitta på förslag för att öka omstättningen och verkligen få folk att komma hit och käka på kvällarna. Tommy, vår chef nappade på en del av våra förslag. Kändes bra att få påverka och förnya!

Saturday:Yes, idag gäller det! Laddat för att få fullt hus på frukosten. Linnea öppnade upp allt i köket och gjorde dagens körsbärsmuffins och savourymuffins med feta, soltorkade tomater och svarta oliver. Kanoners! Sedan började det rulla in lite berällningar med egg'n'bacon'n'toast! Nice! Vi körde på och allt funkade utan problem. Lunchen körde jag själv medans Linnea skrev inköpslistor, checklistor och prepplistor som är ett måste i ett kök.
Eftersom detta var min sista dag så kändes det lite ledsamt. Men Matteo och Becky avslutade dagen med att sjunga för mig och ge mig en äppelbakelse med ett värmeljus på! So sweet! Blev nästan tårögd så söta dom var! Jag fick avsluta jobbet med flaggan i topp.

Sunday:Linnea och Andrew kör frukosten själva med massa gäster och bokningar. Dom hade fullt upp, men fick ändå ut all mat och avlutade allt bra. Well done!

Tuesday:Linnea ringer förtvivlad till mig och säger att hon har blivit kickad. Och av ingen som helst anledning. Fuck you Tommy! Är det tacken för allt arbete vi la ner?! Hoppas att stället ruttnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar